Θετικά “μηνύματα” από τη σύσκεψη Περιφερειάρχη με Δημάρχους Π.Ε.Χανίων και άλλους φορείς – Τα αιτήματα του Δήμου Κισσάμου

Θετικά ήταν τα μηνύματα από τη σύσκεψη του Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη, με τους Δημάρχους της Π.Ε.Χανίων (ανάμεσά τους και του Δημάρχου Κισσάμου Θεόδωρου Σταθάκη) που πραγματοποιήθηκε στην Αντιπεριφέρεια Χανίων, την Πέμπτη (31/8) το πρωί και διήρκησε τρεις ώρες. Το θέμα που μονοπώλησε τη συζήτηση ήταν, όπως είναι εύλογο, η ανακατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα (από την Κίσαμο έως τη Σητεία), για τον οποίο ο κ.Αρναουτάκης τόνισε αισιόδοξος ότι έχουν γίνει βήματα μπροστά. Μάλιστα, είναι εφικτό και με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, ο ΒΟΑΚ να μην περιλαμβάνει διόδια αφού δεν υπάρχει άλλος παράλληλος δρόμος. Ο κύριος Αρναουτάκης μάλιστα ανέφερε: Μόνη λύση για να γίνει το έργο είναι η ρήτρα διαθεσιμότητας, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, όπως έχουν κάνει με την Εγνατία, με το Μετρό και με άλλα έργα. Το αποδέχθηκε η κυβέρνηση και πρέπει ν’ αναγνωρίσουμε ότι για πρώτη φορά η Διυπουργική παίρνει μια τέτοια απόφαση. Ο ΒΟΑΚ πρέπει να ξεκινά από την Κίσαμο και να καταλήγει στη Σητεία. Αυτή είναι η πρόταση που έχουμε καταθέσει ως Περιφέρεια Κρήτης και θεωρώ ότι αυτή ικανοποιεί όλους τους κρητικούς.
 
Πέραν των παραπάνω, Δήμαρχοι και άλλοι φορείς εξέφρασαν τα αιτήματά τους στον Περιφερειάρχη Κρήτης. Ο Δήμος Κισσάμου, μέσω του Δημάρχου Θεόδωρου Σταθάκη που έδωσε το “παρών” στη σύσκεψη εξέφρασε και προφορικώς αλλά κατέθεσε και γραπτώς τις αναπτυξιακές προτάσεις που αφορούν την περιοχή μας. Οι προτάσεις κατατέθηκαν τόσο στον Περιφερειάρχη Κρήτης, όσο και στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, ενόψει μάλιστα της επίσκεψης του τελευταίου στην Κρήτη, στις 20 Σεπτεμβρίου, με αφορμή το Αναπτυξιακό Συνέδριο Κρήτης.
 
Οι προτάσεις του Δήμου Κισσάμου είναι οι εξής:
 
1. Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης. Θεωρείται επιβεβλημένο όπως και στην μελέτη Στρατηγικού σχεδιασμού, η μελέτη-κατασκευή του εν λόγω έργου να συμπεριλαμβάνει στους όρους σύμβασης κατασκευής όλο το μήκος του από το Λιμάνι Κισσάμου-Πύλη σύνδεσης Ιονίας Οδού με Ευρωπαικά Οδικά δίκτυα –Αρχή Νότιου Οδικού Αξονα, μέχρι την Σητεία με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανα κατεύθυνση  και Λ.Ε.Α με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα.
 
2. Εγκριση έργου Αποκατάσταση Λιμνοδεξαμενής Χρυσοσκαλίτισσας προυπολοισμού 4.700.000 Ευρώ και εντολή να προχωρήσει η μελέτη αποκατάστασης Λιμνοδεξαμενής Αγίων Θεοδώρων. Το παραπάνω έργο συμβάλλει στην διατήρηση και ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα της Δυτικής Κισσάμου.
 
3. Ολοκλήρωση του κάθετου Οδικού Αξονα Καλουδιανά-Χρυσοσκαλίτισσα.
 
4. Εφαρμογή και υλοποίηση του σχεδίου προμελέτης ΡΟΓΚΑΝ για το Λιμάνι Καβονησίου Κισσάμου ώστε να αποκτήσει την δομή που απαιτείται για να είναι όντως η Πύλη της Ιονίας Οδού και σύνδεσης με τον Β.Ο.Α.Κ.
 
5. Χρηματοδότηση προυπολογισμού 400.000 Ευρώ για την ολοκλήρωση του Γ.Π.Σ Κισσάμου και έγκριση ως έχει του ΣΧΟΟΑΠ πρώην Δήμου Ιναχωρίου.
 
6. Χρηματοδότηση για δημιουργία και λειτουργία Μουσείου Μουσικών στις Λουσακιές. Το εν λόγω Μουσείου για το οποίο υπάρχει έτοιμη μελέτη προυπολογισμού 2.500.000 Ευρώ, θα συμβάλλει στην διατήρηση και ανάδειξη της πολιτισμικής και πολιτιστικής κληρονομιάς του Ν.Χανίων και της Κρήτης γενικότερα και θα υπάρχει και διασύνδεση με τα Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα για μετάδοση αυτής της κληρονομιάς.
 
7. Ολοκλήρωση Ε.Μ.Π των περιοχών NATURA του Δήμου Κισσάμου αλλά και ολόκληρης της Κρήτης. Με αυτό τον τρόπο θα υπάρξει συνολική και καθολική προστασία και διατήρηση του φυσικού οικοσυστήματος της Κρήτης.