Πώς το μαγαζί της γειτονιάς γίνεται e-shop στην εποχή της καραντίνας

Paymemt Link, η υπηρεσία για ηλεκτρονικές παραγγελίες και πληρωμές – γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, για όσους δεν έχουν e-shop, ούτε ασύρματο POS

Ξαφνικά μπαίνοντας στη ζωή μας ο κορωνοϊός και η ζωή μας σε καραντίνα, απλές καθημερινές ανάγκες πήραν άλλη διάσταση. Ξαφνικά το απλό αυτονόητο «πάω στο φαρμακείο, πάω στο κρεοπωλείο, στo ιχθυοπωλείο κ.λπ» δεν είναι αυτονόητο, δεν είναι εύκολο, ενώ ενδέχεται να είναι και λιγότερο ασφαλές. Μιλάμε για το συνοικιακό κατάστημα, το μαγαζί της γειτονιάς, μιλάμε για τον κρεοπώλη τον Γιάννη που μας ξέρει με το μικρό μας όνομα. Μιλάμε για τον Χρήστο από το pet shop που ξέρει τι τροφή θα φέρει για τον σκύλο μας, για το κορίτσι του βιβλιοπωλείου, που τώρα το Πάσχα φέρνει εκείνες τις ωραίες ιδιαίτερες χειροποίητες λαμπάδες, εκείνη που γνωρίζει τις συνήθειές μας. Ξαφνικά διαπιστώνουμε πως δεν μπορούμε να βγούμε χωρίς άδεια μετακίνησης, μαθαίνουμε να ζούμε διαφορετικά. Το ίδιο ασφαλώς διαπιστώνουν και ο Χρήστος, ο Γιάννης ο βιβλιοπώλης, οι καθημερινές μας, δηλαδή, συναναστροφές και καλημέρες της γειτονιάς μας.

Σκεφτείτε λοιπόν ότι διατηρείτε ένα μίνι μάρκετ στη γειτονιά σας. Ένας από τους πολύ καλούς σας πελάτες, χρειάζεται κάποια από τα απαραίτητα ψώνια του για την εβδομάδα. Ο συγκεκριμένος πελάτης έχει μείνει αρκετές ημέρες μέσα στο σπίτι, οπότε δεν έχει μετρητά και χρειάζεται να πληρώσει με κάρτα. Εσείς όμως δεν διαθέτετε e-Shop, ούτε wireless POS.

Σκεφτείτε ότι έχετε φαρμακείο στη γειτονιά και κάθε μέρα σχηματίζεται μια μικρή ουρά από ανθρώπους που θέλουν αντισηπτικό και προστατευτικές μάσκες, ή βιταμίνη C. Και πώς να είχατε προβλέψει ότι θα σας χρειασθεί e-shop από έναν κορονοϊό που έφερε τα πάνω κάτω σε όλη τη γη.

Τέτοια παραδείγματα υπάρχουν πολλά. Δυνητικά κάθε κατάστημα της γειτονιάς μας αναγκάστηκε να εξυπηρετεί με αποστολή αγαθών κατ΄οίκον. Το θέμα είναι πώς θα πληρωθείτε; Κι αν δεν έχετε ασύρματο POS για παράδειγμα;

Υπάρχει λύση. Τώρα όμως με την υπηρεσία Eurobank Payment Link, ο πελάτης σας σας παίρνει τηλέφωνο και καταχωρεί την παραγγελία του. Εσείς απλά συμπληρώνετε τα στοιχεία του στην ειδική πλατφόρμα που έχει σχεδιάσει η Τράπεζα, δημιουργείτε το Payment Link και το στέλνετε στον πελάτης σας μέσω SMS για να ολοκληρώσει την πληρωμή του online στο ασφαλές περιβάλλον της τράπεζας. Η διαδικασία είναι εύκολη και χρειάζεται να αξιοποιήσετε την επιχειρηματική σας ευφυΐα προκειμένου να επιτύχετε και σε αυτόν τον τομέα, αλλά όσοι διαθέτουν την εμπειρία, το εμπόρευμα και το πελατολόγιο από το φυσικό τους κατάστημα, μπορούν εύκολα γρήγορα και με ασφάλεια να προσαρμοσθούν στις νέες συνθήκες.

Ξεκινώντας με απλά βήματα

Έχετε site αλλά όχι e-shop; Μπορείτε να ξεκινήσετε με απλά βήματα και αργότερα να κάνετε τις επιπλέον ενέργειες. Μέχρι να φτιάξετε ένα πλήρες διαδικτυακό κατάστημα, μια  τάση που σίγουρα θα επικρατήσει στο μέλλον, φροντίστε την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας όπως φροντίζετε τη βιτρίνα του καταστήματος σας. Είναι πολύ σημαντικό, η πρώτη σελίδα του website σας που θα εμφανίζεται στον υποψήφιο πελάτη, να περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να επικοινωνήσει κανείς μαζί σας και να καταλάβει τι προϊόντα ή υπηρεσίες μπορεί να παραγγείλει.

Από τα πιο σημαντικά στάδια μιας ηλεκτρονικής αγοράς είναι η ευκολία που παρέχεται στον καταναλωτή να παραγγέλνει τα προϊόντα που επιθυμεί με τον τρόπο που αισθάνεται πιο άνετα και να πληρώνει για τις αγορές του γρήγορα και με ασφάλεια. Δώστε στους επισκέπτες της σελίδας σας τη δυνατότητα να παραγγέλνουν τηλεφωνικά, με email ή με φόρμα παραγγελίας, είτε με κωδικούς προϊόντων είτε αναφέροντας την περιγραφή τους.

Εύκολες παραγγελίες και πληρωμές

Οι πληρωμές είναι το πιο κρίσιμο σημείο της διαδικασίας, ειδικά τώρα που λόγω συνθηκών οι ηλεκτρονικές συναλλαγές είναι αυξημένες. Είναι λογικό όμως να μην μπορείτε να μετατρέψετε την επιχείρησή σας σε ηλεκτρονική εν μία νυκτί. Η υπηρεσία Payment Link της Eurobank, η οποία υποστηρίζει την πληρωμή παραγγελιών όχι μόνο online αλλά και μέσω τηλεφώνου ή email, είναι η ιδανική λύση. Στην ουσία, επιτρέπει στον καταναλωτή να πληρώνει με την κάρτα του, αφού έχει στείλει την παραγγελία του τηλεφωνικά ή ηλεκτρονικά, χωρίς να διαθέτει η επιχείρηση POS ή website.

Με το Eurobank Payment Link ο επαγγελματίας, καταστηματάρχης προωθεί στον πελάτη ένα link μέσω email ή SMS η ακόμα και μέσα απο τα social media. Το link αυτό περιέχει το αίτημα πληρωμής και ενεργοποιείται μέσα από την πλατφόρμα ePOS της Eurobank, συμπληρώνοντας τα στοιχεία του πελάτη και της συναλλαγής. Με την υπηρεσία αυτή, μπορείτε να δέχεστε όχι μόνο εφάπαξ πληρωμές αλλά και δόσεις που μπορεί να προσφέρετε για τις αγορές του ή επαναλαμβανόμενες πληρωμές (π.χ. μηνιαία συνδρομή). Έτσι, ο πελάτης αποθηκεύει το link και το ξαναχρησιμοποιεί για το επόμενο ποσό της δόσης. Αξίζει να σημειωθεί πως με το Eurobank Payment Link οι συναλλαγές πιστώνονται άμεσα στο λογαριασμό σας, ενώ η πρόσβαση στην υπηρεσία είναι δωρεάν και η επιχείρησή σας δεν επιβαρύνεται με επιπλέον κόστος πέραν του κόστους για την εκκαθάριση της συναλλαγής. Για να διασφαλίσει τις online συναλλαγές με κάρτα, η υπηρεσία Eurobank Payment Link υποστηρίζει πλήρως το πρωτόκολλο ασφαλείας 3D Secure και εφαρμόζει την ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη (Strong Customer Authentication – SCA) που μειώνει τον κίνδυνο απάτης στις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Η υπηρεσία είναι ιδανική όχι μόνο για πώληση προϊόντων αλλά και για παροχή υπηρεσιών. Αν, για παράδειγμα, έχετε ένα γυμναστήριο και πλέον αποφασίσατε να προσφέρετε online μαθήματα στους πελάτες σας που αναζητούν τρόπο να γυμνάζονται και από το σπίτι, μπορείτε να δέχεστε πληρωμές με το Eurobank Payment Link.

Αν δεν έχετε site

Μπορείτε και πάλι να αξιοποιήσετε την ευελιξία που σας δίνει το Eurobank Payment Link, αλλά θα πρέπει να κάνετε με κάποιο τρόπο γνωστό στους πελάτες σας τη νέα δυνατότητα που τους δίνετε για αποστολές κατ’ οίκον με ηλεκτρονική πληρωμή. Εάν το φυσικό σας κατάστημα είναι γνωστό στην περιοχή σας, προσπαθήστε να διατηρήσετε τη δημοφιλία του, παρέχοντας μια συνέχεια στην επωνυμία σας. Ενημερώστε τους ήδη υπάρχοντες πελάτες για την νέα ψηφιακή σας πρωτοβουλία και προωθήστε το μήνυμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με τέτοιο τρόπο που να δείχνει την εμπειρία σας στον τομέα των προϊόντων που εμπορεύεστε, στην ποιότητα των υπηρεσιών αλλά και στην εξυπηρέτηση των πελατών. Δημιουργήστε κανάλια επικοινωνίας με το αγοραστικό κοινό, ξεκινώντας με τον βασικό «πυρήνα» του πελατολογίου σας και επεκτεινόμενοι σταδιακά προς μια μεγαλύτερη αγορά.

Αν διατηρούσατε μια βάση δεδομένων του πελατολογίου σας, όπου καταγράφατε και ηλεκτρονικές διευθύνσεις, δημιουργήστε έναν κατάλογο προϊόντων που μπορείτε να διαθέσετε, περιλαμβάνοντας φυσικά τις τιμές και τα στοιχεία επικοινωνίας, αναφέροντας οπωσδήποτε τη δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής. Τον κατάλογο αυτόν μπορείτε επίσης να τον αναρτήσετε και στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης που ενδεχομένως διατηρείτε για την επιχείρησή σας.

Μάθετε μέσα από την εμπειρία σας

Εάν γνωρίζετε ποια προϊόντα από το φυσικό σας κατάστημα έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση και συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον προωθήστε τα περισσότερο και στο ψηφιακό σας κατάστημα. Κρατήστε χώρο και αφιερώστε μεγαλύτερη προσπάθεια στην προβολή των ειδών που οι καταναλωτές ζητούν περισσότερο κάτω από τις συνθήκες παραμονής στο σπίτι (για παράδειγμα, πρώτες ύλες μαγειρικής, είδη χόμπι, εξοπλισμός γυμναστικής, είδη φαρμακείου). Δημιουργήστε μια ξεχωριστή κατηγορία γι’ αυτά και βάλτε τα σε πρώτο πλάνο στην ιστοσελίδα σας. Αυτό θα σας βοηθήσει αφενός να αυξήσετε τις πωλήσεις και άρα τα κέρδη σας, και αφετέρου να προσελκύσετε περισσότερους υποψήφιους πελάτες.

Επίσης τίποτα δεν σας εμποδίζει να ακολουθήσετε πολιτική προσφορών και εκπτώσεων σε προϊόντα που θέλετε να προωθήσετε μαζί με την αγορά κάποιου δημοφιλούς προϊόντος. Έτσι, προσφέρετε και τη δυνατότητα στον χρήστη να αποφύγει έξοδα αποστολής που συνήθως είναι μεγαλύτερα σε αγορές μικρότερου κόστους.

Καθορίστε έξοδα αποστολής

Προτού ξεκινήσετε να δέχεστε παραγγελίες από υποψήφιους πελάτες πρέπει να έχετε ήδη σχεδιάσει μια πολιτική αποστολής των προϊόντων σας. Κάντε πρώτα μια έρευνα αγοράς, μελετήστε τους ανταγωνιστές σας και δείτε τις πολιτικές που έχουν θέσει εκείνοι, καθώς τα έξοδα αποστολής και η ευκολία ή όχι επιστροφής μπορεί να σημαίνει τη μη αγορά από το κατάστημα σας. Mπορείτε να συνεργαστείτε με εταιρείες ταχυμεταφορών και να πάρετε προσφορές, αλλά και να καθορίσετε αν θα προσφέρετε δωρεάν αποστολές από ένα ποσό και άνω. Καθορίστε μαζί με τη συνεργαζόμενη εταιρία ταχυμεταφοράς την περίμετρο της περιοχής που μπορείτε να εξυπηρετείτε και ποιο θα είναι το τελικό κόστος για τον πελάτη από την εκάστοτε περιοχή.

Το επόμενο βήμα

Από τη στιγμή που θα μπείτε στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, έστω και με το πολύ απλό αυτό πρώτο βήμα, η συνέχεια θα είναι πολύ καλύτερη. Στο μέλλον θα μπορέσετε να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο και πόρους για να δημιουργήσετε ένα πλήρες e-shop. Οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών θα έχουν αλλάξει κατά πολύ μετά από την περίοδο που διανύουμε και οι ηλεκτρονικές αγορές ήρθαν για να μείνουν. Δείτε το σαν μια ευκαιρία να αναπτύξετε την επιχείρησή σας και να την ενδυναμώσετε!

Πηγή: Πρώτο Θέμα