Μανούσος Βολουδάκης: Αποκτήσαμε ΒΟΑΚ;

Μερικές πρώτες σκέψεις για τις προεκλογικού χαρακτήρα εξαγγελίες Σπίρτζη, που ήρθαν εν μέσω καταστροφών στις υποδομές:

Του Μανούσου Βολουδάκη

1. Ο ΟΑΚ είχε από το Μάρτιο του 2018 παρουσιάσει ολοκληρωμένη συγκοινωνιακή μελέτη για το ΒΟΑΚ. Το Υπουργείο ανέθεσε στη συνέχεια μια σειρά άλλες δαπανηρές μελέτες, για να καταλήξει τελικά στα ίδια κατ’ ουσίαν συμπεράσματα με τον ΟΑΚ. Γιατί έπρεπε να χαθεί ένας χρόνος και να αυξηθεί το συνολικό κόστος μελετών για να καταλήξουμε ουσιαστικά στην ίδια φιλοσοφία και ίδια χάραξη;

2. Προβλέπει ο Υπουργός ολοκλήρωση των έργων σε πέντε χρόνια. Με ποιο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης; Όσο αυτά δε δίνονται στη δημοσιότητα είναι εύλογη η σκέψη ότι το σκεπτικό είναι προεκλογικό και μόνο.

3. Για το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος, δεν υπάρχει καμμιά μελέτη, πρόβλεψη, σχέδιο, προϋπολογισμός. Η ιδέα του “δικαιώματος προαίρεσης” που προβλήθηκε δεν υποκαθιστά τα ανωτέρω – είναι απλώς μια υπόσχεση για περαιτέρω συζήτηση με τον όποιο ανάδοχο στο μέλλον.

4. Ο Υπουργός έδειξε στην πράξη τα αποτελέσματα της απαξίωσης του ΟΑΚ, την οποία επιδιώκει από την αρχή της θητείας του. Οι φορείς της Κρήτης δε μετέχουν στη διαδικασία λήψης των αποφάσεων για τις υποδομές της Κρήτης. Ορισμένοι εξ’αυτών (όπως ο κ.Αρναουτάκης) επέλεξαν να συμμετέχουν στη φιέστα του κ. Σπίρτζη ως χειροκροτητές. Θα πρέπει να εξηγήσουν με ποια επιχειρηματολογία πείστηκαν να χειροκροτήσουν – τα στοιχεία δεν έχουν δοθεί ακόμη στη δημοσιότητα και τα ερωτηματικά είναι πολλά.

5. Καλά τα σχέδια για το μέλλον, αλλά επείγει η αποκατάσταση των ζημιών από τις πρόσφατες νεροποντές, και στο ΒΟΑΚ και στην ενδοχώρα του νομού Χανίων. Σε αυτή την περίπτωση δεν μπορεί ο Υπουργός να καλυφθεί πίσω από μια πρόβλεψη πενταετίας. Οι πολίτες ταλαιπωρούνται κάθε μέρα και η τουριστική σαιζόν ξεκινά. Ειδικά για τις ζημιές στο ΒΟΑΚ, ο έχων (και αποφεύγων…) την αρμοδιότητα συντήρησης Περιφερειάρχης Κρήτης θα έπρεπε να έχει ενεργήσει αποφασιστικά εδώ και καιρό. Αυτός ο λογαριασμός δε θα έρθει μετά από πέντε χρόνια !