Futouris: Βιώσιμα προϊόντα στην Κρήτη σε συνεργασία με την TUI

Ύστερα από 3 χρονιά επιτυχημένης συνεργασίας του Ιδρύματος TUI Care και του Futouris ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα παραγωγής βιώσιμων αγροτικών προϊόντων, το οποίο είχε ως στόχο να γίνει η Κρήτη ένας από τους κορυφαίους γαστρονομικούς προορισμούς.

Στα πλαίσια της ολοκλήρωσης της συνεργασίας, που ξεκίνησε από το 2017, πραγματοποιήθηκε τελετή, όπου συμμετείχαν πάνω από 150 εκπρόσωποι της Κρητικής περιφέρειας, των θεσμικών οργάνων, της βιομηχανίας λιανικής πώλησης και παραγωγής τροφίμων, καθώς και του τουριστικού και γεωργικού τομέα.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του κοινού project, τα οποία παρακινούν τους συμμετέχοντες να εργάζονται συνεχώς για το στόχο της περαιτέρω ανάπτυξης της Κρήτης στον τομέα των βιώσιμων τροφίμων.

candia

Το κρασί και το ελαιόλαδο παίζουν σημαντικό ρόλο στην κρητική οικονομία και αποτελούν πυλώνα του κρητικού πολιτισμού και της γαστρονομίας του νησιού. Οι μέθοδοι καλλιέργειας, που ακολουθούν τη συμβατική οδό, οδηγούν στην αύξηση των προκλήσεων, όπως η ρύπανση του περιβάλλοντος, η υποβάθμιση του καλλιεργήσιμου εδάφους, η απώλεια εσόδων και το κλείσιμο μικρών επιχειρήσεων. Η απάντηση σε αυτά τα προβλήματα είναι η βιώσιμη οδός.

tipografo prints

Μαζί με τη γεωργία ο τουρισμός αποτελεί τη σημαντικότερη πηγή εσόδων και δημιουργίας θέσεων εργασίας, και η παροχή βιώσιμων και τοπικών αγροτικών προϊόντων στους τουρίστες καθίσταται απαραίτητη. Τα κρητικά πιάτα, που φέρνουν τον τουρίστα  σε επαφή με την τοπική κουζίνα και τον πολιτισμό, είναι πολύ δημοφιλή.

Για αυτό το λόγο ξεκίνησε το project «Κρήτη-Τα πρώτα βήματα προς ένα βιώσιμο γαστρονομικό προορισμό» . Σε συνεργασία με τους τοπικούς ειδικούς στον τομέα της Γαστρονομίας και τη γερμανική περιβαλλοντική συμβουλευτική blueContec GmbH, οι εντόπιοι παραγωγοί κρασιού και ελαιόλαδου εκπαιδεύθηκαν στη χρήση βιώσιμων τεχνικών για τη συγκομιδή καρπών με στόχο την καλλιέργεια των τοπικών κρητικών ποικιλιών κρασιών.

Η συνεργασία είχε θέσει κριτήρια για την εφαρμογή των μέτρων αυτών και την καταγραφή της προόδου των αγροτών. Οι αγρότες και οι μονάδες παραγωγής τροφίμων διασυνδέθηκαν με τοπικούς «παίκτες» της τουριστικής αγοράς, ώστε να παρέχουν στους τουρίστες βιώσιμα τρόφιμα.

Κατά τη διάρκεια της 3ετούς αυτής συνεργασίας παρήχθησαν 27 προϊόντα:

  • 21 ετικέτες κρασιού από κρητικές ποικιλίες μούστου, 2 εκ των οποίων έχουν χαρακτηριστεί οργανικές, σύμφωνα με τις οδηγίες της Ε.Ε.
  • 5 ετικέτες λαδιού από την Κορωνέικη ποικιλία, 2 εκ των οποίων έχουν χαρακτηριστεί οργανικές
  • Μια ποικιλία παξιμαδιών από κριθάρι.

Τα παραπάνω προϊόντα διανεμήθηκαν στα ξενοδοχεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και ενσωματώθηκαν στην εφοδιαστική αλυσίδα τους. Επίσης, ήταν διαθέσιμα προς πώληση στις αγορές των ξενοδοχείων και προσφέρονταν στους τουρίστες κατά τις εκδηλώσεις γευσιγνωσίας κρασιού και λαδιού. Συνολικά, συμμετείχαν 5600 επισκέπτες σε 360 εκδηλώσεις μαγειρικής και γευσιγνωσίας, που πραγματοποιήθηκαν από τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία. Οι εργαζόμενοι των ξενοδοχείων εκπαιδεύτηκαν σχετικά με τα βιώσιμα τρόφιμα και την παραγωγή τους.

Φωτογραφία από την επίσημη ιστοσελίδα του Futouris

Σε συνεργασία με τον Όμιλο TUI, ο ομάδα του project διοργάνωσε 2 διαδραστικές εκδρομές για τους επισκέπτες της TUI, στις οποίες δοκίμασαν τα κρητικά προϊόντα και συνάντησαν τους τοπικούς αγρότες και παραγωγούς. Πάνω από 235 επισκέπτες συμμετείχαν στις εκδρομές και εγκωμίασαν την αυθεντικότητα των τοπικών γεύσεων.

Κατά τη διάρκεια της συνεργασίας παρήχθησαν πάνω από 1.5 εκατ. λίτρα κρασιού και 119000 λιτρα λαδιού. Το 13% των τοπικών κρασιών και το 17% των λαδιών είναι αποτέλεσμα του κοινού project.

Πηγή:  money-tourism.gr