Έχετε αυξημένα τριγλυκερίδια; Πώς θα τα «ρίξετε»;

Αύξηση της τιμής των τριγλυκεριδίων σημαίνει κατακόρυφη αύξηση του κινδύνου εμφάνισης των καρδιακών παθήσεων.

 

Τα τρυγλυκερίδια αποτελούν έναν τύπο λιπιδίων, που βρίσκονται στο αίμα. Όταν καταναλώνετε τροφές, το σώμα μετατρέπει τις θερμίδες που δεν χρειάζεται σε τριγλυκερίδια, τα οποία με τη σειρά τους αποθηκεύονται στα λιπώδη κύτταρα.

Πώς ερμηνεύουμε τις τιμές των τριγλυκεριδίων;

  • Φυσιολογικές τιμές: Χαμηλότερα από 150 mg/dL
  • Οριακά υψηλά: 150 με 199 mg/dL
  • Υψηλά: 200 με 499 mg/dL
  • Πολύ υψηλά: 500 mg/dL και πάνω.

 

Οι γιατροί συστήνουν, ωστόσο, τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων να μην υπερβαίνουν τα 100 mg/dL.

Πώς να τα «ρίξετε»

Ο αριθμός αυτός βέβαια δεν είναι ανέφικτος αρκεί να ακολουθείτε έναν «υγιεινό τρόπο ζωής». Δείτε τι πρέπει να κάνετε:

  1. Προσοχή στις θερμίδες: Μειώστε τις «κακές» θερμίδες και απαλλαγείτε από τα υψηλά τριγλυκερίδια.
  2. Αποφύγετε τα ζαχαρούχα προϊόντα: Οι απλοί υδατάνθρακες, όπως είναι η ζάχαρη και τα προϊόντα που περιέχουν αλεύρι, μπορούν να αυξήσουν τις τιμές των τριγλυκεριδίων.
  3. Περιορίστε τη χοληστερόλη: Αποφύγετε τις συσσωρευμένες πηγές χοληστερίνης, όπως είναι τα κρέατα με κορεσμένα λίπη, τους κρόκους των αβγών και τα μη αποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα.
  4. Επιλέξτε τα υγιεινά λίπη: Ανταλλάξτε τα κορεσμένα λιπαρά των κρεάτων με τα υγιή λίπη, που βρίσκονται στο ελαιόλαδο, τους ξηρούς καρπούς και τα ψάρια.
  5. Περιορίστε το αλκοόλ: Το αλκοόλ έχει υψηλή θερμιδική αξία και ζάχαρη και μικρές ποσότητες μπορούν αυξήσουν τα τριγλυκερίδια εύκολα και γρήγορα.
  6. Ασκηθείτε: Τουλάχιστον 30 λεπτά φυσικής άσκησης τις περισσότερες ημέρες την εβδομάδα είναι ικανά να σας προστατεύσουν.



Πηγή: healthreport.gr