Απομακρύνεται από τη διδασκαλία και ο Μινωικός Πολιτισμός!

Για «ολέθρια απόφαση» του υπουργείου Παιδείας, η οποία οδηγεί σε πλήρη άγνοια από τους μαθητές της Α’ Λυκείου θεμελιωδών σελίδων της αρχαίας ελληνικής ιστορίας και συρρικνώνει δραματικά τη μόρφωσή τους, κάνει λόγο η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων, σε ανακοίνωσή της σχετικά με αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας.

Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της ΕΕΦ, «τις τελευταίες μέρες εστάλη εγκύκλιος στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με την οποία επιβάλλεται να διδάσκονται συνοπτικά και να μην εξετάζονται στην Α΄Λυκείου τα ακόλουθα κεφάλαια της ελληνικής ιστορίας: Κυκλαδικός Πολιτισμός, Μινωϊκός Πολιτισμός, Μυκηναϊκός Πολιτισμός, ο Πρώτος και ο Δεύτερος Ελληνικός Αποικισμός, Η σημασία των Περσικών Πολέμων, Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, Ο Φίλιππος Β’ και το Οικουμενικό Κράτος του Μ. Αλεξάνδρου» .
Η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων καταγγέλλει πως το υπουργείο Παιδείας επιδίδεται μεθοδικά και συστηματικά στη «συρρίκνωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των ανθρωπιστικών μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» και κάνει λόγο για μια νέα, ολέθρια απόφαση που «συνεχίζει την εκθεμελίωση των βασικών πυλώνων του ελληνικού πολιτισμού στην εκπαίδευση».
Οι Φιλόλογοι χαρακτηρίζουν «αυθαίρετη και επιζήμια» για την επαρκή μόρφωση των νέων την απόφαση, καθώς με αυτόν τον τρόπο «παρέχει στους μαθητές ελλιπή γνώση του ελληνικού πολιτισμού στη συνέχεια και στη διαχρονία του. Αποσιωπάται έτσι η ουσία του ελληνικού πολιτισμού, η εξάπλωσή του σε όλον τον τότε γνωστό κόσμο, η ενότητά του, όπως την επέτυχε ο Φίλιππος Β’, ο βασιλιάς της Μακεδονίας, η οικουμενική διάσταση και σημασία του εκπολιτιστικού έργου του Μ. Αλεξάνδρου».

candia

Υπογραμμίζουν δε ότι η κατάργηση της εξέτασης των συνοπτικώς αυτών διδασκομένων κεφαλαίων της ιστορίας, «όπως συνέβη και με τα Αρχαία Ελληνικά, κατ’ουσίαν οδηγεί στην πλήρη άγνοια από τους μαθητές των θεμελιωδών αυτών σελίδων της ιστορίας και του πολιτισμού μας και συρρικνώνει δραματικά την ανθρωπιστική παιδεία και τη μόρφωση των νέων μας».

Τέλος, καλούν «το υπουργείο Παιδείας να αναθεωρήσει τις ολέθριες αυτές τις αποφάσεις του και να δείξει γνήσια και ουσιαστική φροντιδα για την ολόπλευρη καλλιέργεια και μόρφωση της ελληνικής νεολαίας».

ekriti.gr