Φεύγουν οι αφετηρίες του ΚΤΕΛ από την Αγορά! Σημανδηράκης: Κάνουμε πράξη τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις… (pics)

Παρουσία της διοίκησης του Αστικού ΚΤΕΛ Χανίων, πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του Δ.Σ. Χανίων, με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις που σχετίζονται με τις αφετηρίες του μεταφορικού φορέα, στην ευρύτερη περιοχή της Αγοράς, έναντι της Εθνικής Τράπεζας. Το θέμα πέρασε αργά τη νύχτα μετά από μια θυελλώδη συνεδρίαση με 21 ψήφους υπέρ και 18 κατά.

Το θέμα που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τα μέλη του Δ.Σ.ήταν η κατάργηση των αφετηριών του μεταφορικού φορέα, έξω από την Εθνική Τράπεζα, με σημείο τριβής – σε μια συνεδρίαση που διήρκεσε αρκετές ώρες – να είναι επίσης και  η εσοχή, που διευκολύνει τα άτομα με κινητικά προβλήματα που κάνουν χρήση, των μέσων μαζικής μεταφοράς στα Χανιά.

Το σώμα κλήθηκε και συζήτησε επί μακρόν, τόσο εκτός ημερήσιας διάταξης όσο και στο πλαίσιο του σχετικού θέματος που περιελάμβανε ο πίνακας των θεμάτων αναφορικά με την  έγκριση των  κυκλοφοριακών μέτρων για την εκτέλεση των εργασιών διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων και κατάργησης των εσοχών και αφετηριών, λαμβάνοντας τελικά θετική απόφαση κατά πλειοψηφία με 21 δημοτικούς συμβούλους να ψηφίζουν υπέρ και 18 να καταψηφίζουν.

Ακολουθούν αποσπάσματα από τις τοποθετήσεις που έγιναν επί του θέματος

Άρης Παπαδογιάννης:

[…]H  δημοτική αρχή θα πρέπει να έχει μία συγκεκριμένη πρόταση και να πείθει τους πολίτες για τη σκοπιμότητα της.Που πάμε, με ποιο σχεδιασμό, με ποιες διαδικασίες και με ποιες εγκρίσεις προχωρά η δημοτική αρχή στη συγκεκριμένη παρέμβαση. Βάση ποιας μελέτης δρομολογούνται οι αλλαγές[…]

Παναγιώτης Σημανδηράκης(απάντηση):

[…] Είπαμε προεκλογικά πως οι αφετηρίες θα φύγουν από την περιοχή της Αγοράς και θα φύγουν[…] Εκπλήσσεται γιατί η υπηρεσία πολεοδομίας έλεγχει εάν υπάρχουν παραβάσεις σε καταλήψεις δημόσιων χώρων[…]  Στο όριο της νομιμότητας θα κάνουμε ότι μπορούμε, για να υλοποιηθεί αυτή η πρόταση[…]Είμαστε σε συνεννόηση με την τεχνική υπηρεσία,οι κινήσεις μας γίνονται πάνω στο ΣΒΑΚ[…]

Γρηγόρης Αρχοντακης:  

[…] Καλά κάνετε και θέλετε ν αλλάξετε την πόλη, να την κάνετε όπως θέλετε. Με την πολεμική δεν βγαίνει τίποτα. Χρειάζονται συναινέσεις[…] Επιθυμούμε να εφαρμοστεί το σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και να μην είναι αυτά τα σημεία αφετηρία αλλά μόνο στάσεις των Αστικών λεωφορείων. Σε αυτό που διαφωνούμε είναι η κατάργηση των εσοχών, στα σημεία αυτά[…]

Παναγιώτης Σημανδηράκης (παρέμβαση προς Παπαδογιάννη – Αρχοντάκη)

Ποια ακριβώς ενέργεια της δημοτικής αρχής σας έκανε να έρθετε με αυτό το θέμα στην ατζέντα σας. Το κάνετε επειδή στείλαμε την πολεοδομία να ελέγξει το δημόσιο χώρο

Τάσος Βάμβουκας: 

[…]Πρέπει να δείξουμε υπομονή, επειδή βρίσκεται σε εξέλιξη το Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας όπως είπε ο κ. Δήμαρχος, άρα καλό θα είναι να περιμένουμε.

Συμφωνούμε να μην είναι αφετηρία αλλά στάση των λεωφορείων στα σημεία της Αγοράς, που ακούμε ότι δρομολογεί την παρέμβαση της η δημοτική αρχή[…]

Γιάννης Σαρρής: 

[…] Το Δ.Σ. παίρνει πολιτικές αποφάσεις. Για τα τεχνικά θέματα, οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Με το ΚΤΕΛ πρέπει να υπάρχει συνεργασία. Το θέμα αυτό που είχαμε όλοι προεκλογικά αναδείξει με τις αφετηρίες, γιατί τώρα που λαμβάνονται πρωτοβουλίες, θα πρέπει να αντιδρούμε…; […]

Νίκος Βουρλάκης:

[…]Εξαπίνης επιχειρήσατε πάλι να μας πιάσετε, είναι πάγια τακτική σας. Όλοι ήξεραν για το θέμα του ΚΤΕΛ, μόνο εμείς δεν είχαμε ενημερωθεί.

Η θέση μας είναι πάγια, Δημοτική Συγκοινωνία. Αλλά μέχρι να φτάσουμε εκεί, πρέπει να συνεργαζόμαστε με τα ΚΤΕΛ. Κάποιες παρεμβάσεις, πρέπει να γίνουν, οι αφετηρίες πρέπει να καταργηθούν[…]

Σεραφείμ Ρίζος: 

[…]Έρχεστε όμως με το μερικό να μας κάνετε να εγκρίνουμε το ολικό. Φέρτε μας το συνολικό σχέδιο και μετά θα το ψηφίσουμε με τα δύο χέρια[…]

Γιώργος Γεωργακάκης

[…] Συμφωνούμε  με την απομάκρυνση των αφετεριών, σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να καταργηθούν οι εσοχές[…] Θα τοποθετηθούμε όταν έρθει το θέμα προς συζήτηση στο Δ.Σ.[…]

Παρέμβαση Πραματευτάκη 

Στην συζήτηση παρενέβη και ο δικηγόρος του ΚΤΕΛ, Χρήστος Παραματευτάκης ο οποίος τόνισε χαρακτηριστικά:”Με την ύπαρξη διαπλάτυνσης αυτομάτως ακυρώνεται η αφετηρία. Άλλη όμως αφετηρία δεν υπάρχει. Και με αυτό καταργείται και το σύστημα τηλεματικής, μπλοκάρουν δηλαδή οι πίνακες ενημέρωσης του κοινού για τα δρομολόγια. Η εσοχή πρέπει να υπάρχει. Χρειάζεται να υπάρξει συνολικός σχεδιασμός για να ρυθμιστούν όλα. “Αλλά αποφάσεις έκνομες θα δημιουργήσουν προβλήματα και στο επιβατικό κοινό και στην πόλη“.

 

Τελευταία Ενημέρωση…(23:13)